Milá moja, už niekoľko dlhých týždňov len píšem. Prsty mám zodreté, mozog je vyprahnutý, kričí a prosí, aby som si odýchla, vypla ho: "aspoň na chvíľku, nechaj ma nadýchnuť sa, "dohovára mi. A ja len pokrútim hlavou a predstriem mu ďalší historický materiál, ktorý treba spracovať. Máme toho obaja akurát tak dosť. No času je málo a práce ešte stále veľa. Ako keby jej ani za ten svet nechcelo ubudnúť a  dopriať nám obom  trošku vzduchu. To by som však nebola ja, aby som neurobila revolučné hnutie z každej jednej maličkosti, a tak beriem do ruky pero, zapínam Hozier-a a píšem Ti týchto pár riadkov, aby som priniesla kúsok radosti do života nie len Tebe, ale aj sebe.

Ah, milá kúzelná bytosť, tak veľmi si želám, aby už bolo leto. Teplé, pokojné a liečivé. Také to, ktoré Ťa objíme a schová do svojej teplej náruče a hneď máš pocit, že všetko je možné. Ahh,slnko na mne, slnko vo mne, slnko okolo mňa. Slnečná vôňa v mojich vlasoch. Slnečné bozky na mojich lícach.                                                          Sedíme v tráve pod stromom. Pozerám sa na Teba cez kučery a Ty mi čítaš rozprávku pretože tie by sa zásadne mali čítať nahlas. A som šťastná. A všetko je na chvíľu tak pokojné a tiché. Ako tak sedíme, pletiem nám púpavové korunky. Ah, celé ruky mám zababrané od ich šťavy a som si istá, že nie len ruky. S mojou šikovnosťou je viac než pravdepodobné, že som zababraná úplne celá. Počkaj, veď ja ani neviem, kedy kvitnú, hah. Tvárme sa, že je to v období púpáv, aby sme sa mohli byť pampeliškové bytosti. 


Predstavujem si ako sedíme na deke a okolo nás je celý svet. On je okolo nás vždy, no teraz sme jeho malým centrom. Šťavnaté broskyne sú z Itálie, sám Elio nám ich nazbieral zatiaľ čo nám pán Perlman rozprával o kráse stratených gréckych sochách. Šampanské je priamo zo severu Francúzka, zo Champagne. Ah, každá jedna bublinka chutí ako nebo. Z Grécka sme si doniesli figy a olivy lebo tie jednoducho k sebe patria. Nemôžem zabudnúť na pravé belgické waffle, ktoré spolu s javorovým sirupom rozvoniavajú celým parkom. Máme všetko na čo si len spomenieš a aj keď teraz krútiš hlavou, pamätaj, že toto sú moje listy z mojej hlavy, z mojej slnečnej sústavy takže nemôžeš namietať. 

Ty čítaš a čítaš, a čítaš. Hlas máš stále pevný a na mňa idú driemoty. Som ako dieťa, stačí rozprávka a oči sa mi zatvárajú aj samé. A zrazu nie sú dôležité ani kvetinové korunky ani ten kus sveta, ktorý sa nám rozprestiera na deke. A možno je to slnkom, ktoré mi bozká ťažké očné viačka alebo je to Tvoj hlas, ktorý mi hladí dušu, zatváram oči. V diaľke počujem ako sa cez text usmievaš a vravíš si: "stačila na to len jedna rozprávka."

A opäť sa precitám v tomto svete a nie v tom, ktorý som si vysnívala. Mám toho ešte veľa napísať, no táto malý prísľub leta v pobláznenom apríli ma drží prebudenú. Ostaň aj Ty prebudená, moja milá, a leto príde čo nevidieť a ja Ti upletiem kvetinkovú korunku. 

- All the love, S 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Moji "chlapci"