Milá kúzelná bytosť!

Ak by som Ti mohla písať ľúbostné listy, zasypala by som Ťa nimi. Jeseň mi klope na okno a je tak krásna.  Ružové líčka, červený nos, zahmlené okuliare, pletené čiapky a všade tá opojná vôňa škorice a javorového sirupu. A káva, veľa kávy. Človeku sa z toho až hlava zatočí, ale tak pekne. Jeseňou opojená. Tak by som sa mala volať. 

Obloha sa ukladá k spánku a pri svetle sviečok Ti píšem tento list.

Prichádza jeseň. Už ju cítim na koži. Posledné dni je ťažšie zohriať sa a udržať svoje končatiny v teple. Každý rok je to nekonečný boj. Nemám šancu ho vyhrať, keď môj nos naberie červenú farbu a ruky a všetká ostatná koža spopolavie až chytá fialové tóny. Prisahám, že okrem tej trochy červenej uprostred mojej tváre a ryšavosti, som v tomto období úplne bez farby. Nezúfam; práve naopak. Akosi ma pobáda viac k písaniu listov a čítaniu kníh, a v mysli sa mi prevalujú recepty na muffiny, jablčníky, perníky a všetky iné dobroty.

Vonku je chladnejšie, ale o to viac ma hreje pri srdci. Oh, k tejto nádhere by pasoval už len kozub a objatie od Teba, moja milená.

Ako si tu tak sedím a v mysli si kreslím krásnoť jesenných dní... 

Vieš, často Ti začnem písať, a potom si odskočím aj na pár dní a startím myšlienku. Pero a papier, ktorý bol ešte pred chvíľou teplý pod váhou mojich slov, úplne vychladol. A aj dnes sa opäť vraciam k Tebe a papier sa cíti studený, ako keď zabudneš šálku čaju na okne.

Vraj si zaslúžim svet. Ale čo je to zaslúžiť si svet? 

Vžy si predstavím, že by to malo byť niečo veľké a neúnosné, ale predsa svet je tvorený všetkými tými maličkosťami. Jedna k jednej si sadá a spolu tvoria všetoksť sveta. Sú malé, malinké, malilinké a predsa tvoria všetkosť sveta. Mám ich rada. Sú všade. 

V káve s príchuťou jahodového cheesecake-u. V čerstvo vypratých perinách. V malinovom koláči. V srsti prichytenej na tričku. V zázračnej hrejivej mikine. V západe slnka. V kotrmelci. Vo všetkých jazvečíkoch sveta a ich malinkých labkách. V stranách kníh. Vo sviečkach jabĺčkovej vône.... 

Maličkosti tvoria všetkú všetkosť sveta.




S láskou,

S


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu