All the bright places - Jennifer Niven

pozn. autora - Theodore Finch mi zlomil srdce už druhýkrát, a preto mu patrí tento list - nelist.

Milovaný Finch,
pozerám sa na západ slnka, tak krvavý až mám pocit, že krvácam s ním. Vieš, potrebujem sa presťahovať. Odísť z tohto miesta niekde ďalej, kde budem mať viac pľacu, viac vzduchu. Kde budem živšia. Myslím, že nemusím ísť zase až tak ďaleko. Stačí mi šestnásť schodov, čo robí jedno poschodie. Cítim sa akoby som sa topila vo svojej vlastnej Modrej jame, a preto potrebujem ujsť.
V mojej mysli sa vynára miesto, kde by som chcela aspoň na chvíľu pobudnúť a zanechať svet niekomu inému ako mne, ubolenej Sii. Predstav si malý balkónik. Na poličkách, ktoré som tam sama navŕtala sa na nás usmievajú rastliny každého druhu. Sedíme na stoličkách. Tá moja je červená a obúchaná, farba sa z nej odlupuje po malých kúskoch. Tvoja je žiarivo žltá, ako prvé jarné slnečné lúče. Slabý vánok sa nám hrá s vlasmi a na tvárach nám tancuje úsmev. Nemyslíš, že tá predstava je krásna? pretože mne prináša pokoj do duše. A smejem sa.

Je jar. Potom príde leto a jeseň, a zima. Prejde celý rok a potom ďalší, a ďalší, a ďalší. Nakoniec sa z toho stane kolotoč hodín, dní, týždňov, mesiacov. A ja chcem po prvý raz ostať hore. Nechcem zatvoriť oči a ísť spať, nechať všetko ako je, a potom skončiť na dne priepasti. Pravdou všetkých právd je, že chcem žiť. Dýchať. Smiať sa. Objavovať. Cestovať. Chcem urobiť toľko vecí. Chcem viac dní. Chcem viac dní pre Teba, pretože aj keď si bol Theodore Čudák, bol si tiež aj Theodore Človek,ľudská bytosť. A to Ti chcem dnes povedať. Si žijúcim zázrakom, stvorený z lásky dvoch ľudí. A Tvoj úsmev, ach, ten Tvoj úsmev, rozospieva vtáky a prinesie jar. Si niečo, čo nikto iný nemá. Si Theodore Finch. A možno je už neskoro, ale ver mi, si milovaný. Si zázračný. A to je Tvojím veľkým manifestom. Tým niečím, čo si chcel dosiahnuť, a tak veľmi si sa za ním naháňal, no vždy si ho mal v srdci. Nikto Ti však neukázal, že je tam. Ani ja, ani Ultraviolet Pozoruhodná.

Theo, nechcem aby si si myslel, že to bola Tvoja chyba. Nikdy to nebola a nebude Tvoja chyba. Si tak výnimočný. A aj keď sa teraz na nás dívaš spoza nejakého veľkého dubiska a rozmýšľaš prečo Ťa tak  veľmi postrádame, ver či nie, milovali sme Ťa, pretože pre nás si bol a budeš ten Theodor Finch. Theodor Finch bez nálepky, v jeho najjasnejšom svetlo s veľkým manifestom v srdci.

-All the love, Sia 



"You are all the colors in one, at full brightness."
-J.Niven; All the bright places 

American Authors - Replaced
Troye Sivan - Strawberries and cigarettes
Sufjan Stevens - Mystery of love
Kodaline - All i want
Neko Case - I wish i was the moon 
Ryuichi Sakamoto -Germination

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu