Milá kúzelná bytosť, 
dlho som k Tebe nebola milá a vlastne ani k sebe. Prešlo už veľa času od našeho posledného stretnutia. Chcela som Ti napísať už veľa razy, ale písmenka sa zo mňa úplne vytratili. Už neboli v mojich prstoch a nepýtali sa von, do sveta. Vyšli zo mňa a nad mojou hlavou sa zoskupili do čiernych mračien, ktoré som si nosila stále so sebou a nie v sebe. Prišlo mi, že som stratila svoje magično. A zo všetkého toho smútku som sa schovala pod deku a svietila si len baterkou; v takom úkryte sa na všehomír pozerá lepšie. 

Vieš, veľa vecí sa zmenilo a veľa ostalo rovnakých a pár vecí je nemenných; tie považujem za životné stability, tie mi pomáhajú nebyť pod tou dekou s baterkou v ruke celý čas. Stále mám ryšavú hrivu plnú kučier a nos mi červená v zime. Okuliare mi padajú z nosa ak ich práve nehľadám. Chaosím v kuchyni a po novom aj v metre a uličkách veľkomesta. A pijem viac čajíkov ako kávky. A píšem málo a ešte menej čítam, ale snažím sa. Zalievam malého nerda vo mne ako kvetinu, ale asi hibernuje, hmm, a je pravda, že staranie sa o kvetiny mi veľmi nejde. S N A H A, milá kúzelná bytosť, tá sa počíta. 

Nedávno som sedela na prednáške a premýšlala som nad tým všetkým čo sa za poslednú dobu udialo, nebolo toho málo. Sedela som tam, hlávka mi padala od únavy, a tak som sa ju snažila oklamať príjemnými myšlienkami. Necháp ma zle, milá kúzelná bytosť, Jaspers je vskutku unavujúci. Takže som tam sedela a prišlo mi na um, že som zmeškala veľké množstvo západov a východov slnka, že som dlho necupkala v mojich povestných kotničkách po prázdnej ulici a usmievala sa na výklady. A asi najviac zo všetkého som zabudla zobrať samú seba do kaviarne, objednať si ovsené latté a čítať si. Tak veľmi som si zvykla na tieto malinké momenty, stali sa súčasťou mojej malej rutiny. A teraz keď nie sú, uvedomujem si koľko radosti z nich prúdilo do každého kúsku môjho tela.

Milá kúzelná bytosť, aby som Ti nepísala iba o bôľoch, ktoré ma sužujú (a môžem si za ne sama lebo väčšinou dlho spím), chcem Ti napísať aj o milených veciach a ľuďoch, ktorí prinášajú do týchto uzimených dní veľa lásky a radosti. Všetci ježkovia sveta sú lásky a zlatíčka; zaslúžia si to najlepšie, ver mi. Viac vtipne rozliatých čajíkov si poprosím. A keď je už reč o čajíkoch, čaj filozofov si zaslúži všetky oslavy všehomíra. A kapučíno s likérom a bohatou penou, hmm, je to taká malá radosť v šálke. Pani profesorka od Platóna a Aristotela, tá prináša teplo do duše každý utorok. Synonymický slovník, pretože slovná zásoba sa mi pletie s tou českou, a potom anglickou; a niekedy je ťažké nájsť tie správne slová. Na synonymický slovník sa často usmievam. A strom, ktorý vyzerá ako fazuľa; ten Ti jedného dňa so všetkou láskou ukážem. 
A vieš niekedy je tých milených momentov viac a niekedy menej. Na konci dňa všetky tie chvíľky pozliepam dokopy a je z toho príjemný zlepenec. Potom sa to už nezdá také pochmúrne. Asi to tak už raz chodí. 

Dnes si pridaj do kapučína likér a vyhľadaj všetky synonymá slova svet, pretože to jedno mám v obľube, tak ako Teba, no Teba najviac. Ty si vo všetkých zlepencoch prítomná, milá kúzelná bytosť. Bozkáš každý deň ako jarná rosa prvé stebielka trávy.


-All the love, S






Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu