Milá kúzelná bytosť

Mám v sebe guču šťastia. Pocit zadosťučinenia. Píšem Ti, milá bytosť, veľmi nemotorne. V tomto momente som vďačná, že som sa rozhodla písať Ti v podobe tanca po klávesnici. Som totiž tak premrznutá, že ani do toho Mája nebudem schopná odmrznúť.
Ležím v posteli, zabalená v troch dekách a perine. Kučierky mi schovala moja-nemoja žlrá čiapka a ten kúsok kože, ktorý musí ostať mimo tohto teplého objatia, je obeta. Po takom dlhom čase si naozaj zaslúžiš dostať aspoň pár okamihov môjho života.
Prišla zima. Nasnežilo a ja len dúfam,že tu chvíľu pobudne. Zima je viac času na knihy, listy, ranné waffle, seriál, dlhé teplé kúpele. Zima je zaspávanie v toľkých vrstvách oblečenia až si človek môže myslieť, že je v nebi. Zima je o ružových lícach, ktoré po všetkých tých mesiacoch neznamenajú rumenec alebo pohár vína. Zima je o červenom nose, som taký Sia the red nose reindeer. V zime je pekne. So zimou ešte krajšie.

Takže predstav si toto, milá kúzelná bytosť; rozhodla som sa bojovať so stresom, ktorý ma tak milene obklopuje na každom kroku. Áno, ja viem. Povedala som to toľko razy, že by mi za každý ten raz, kedy som sa rozhodla stresovať kvôli maličkosti úplne zbytočne, mohli platiť. A to by nebolo celkom na škodu, bola by som milionár. Hehehe! Seriózne by som mala popremýšľať nad biznisom, ktorý zahŕňa predávanie stresu. V tom by som bola naozaj dobrá.
No, dosť o biznise. Tu ide o literárny zážitok.
Chcem bojovať so svojím strachom. Už som unavená z neustálej neistoty, ktorú si vytváram. Môj stres ma niekoľko štádií a každé ma niečo do seba. Kvôli stracho-stresu zabúdam jesť niekdy dni a inokedy aj týždne. Zabúdam sa smiať. Písať. Čítať o veciach, ktoré ma zaujímajú a nie len o tých. Zabúdam a to doslova. Mávam výpadky a to veľmi veľké. Ak by si, milovaná kúzelná bytosť, chodila  so mnou do triedy, verím, že by som neraz schytala knihou po hlave lebo vytesniť všetko z hlavy len kvôli stresu v podvedomí; to je moje.
Preto chcem svoju guču šťastia natiahnúť a zahnať ňou do  kúta stracho-stres. Chcem robiť viac desivých vecí. Chcem ich urobiť bez premýšľania. Tak ľahko,ako keď som sa hodila do Atlantického oceánu na pobreží Írska. A užila som si každú vlnu, ktorá ma zvalila. Chcem prežiť tento rok tak odviazane ako vtedy. Aby gučí šťastia bolo viac.
Chcem cestovať. Pobozkať chlapca. Ísť na rande. Hodiť sa do mora (Atlantický oceán sa nepočíta, je to predsa oceán). Ísť na obed úplne sama. Písať. Písať ešte viac. Prečítať absurdnú literatúru. Prepichnúť si nos. Ísť na koncert. Zverbovať niekoho na výlet. Znova začať behať a možno aj liezť. Chcem žiť tak, aby som sa bála. Nie tým hrôzostrašným strachom, ale takým plným nadšenia.

Musím sa Ti pochváliť! Dnes som zvládla rodinnú oslavu alebo skôr obed. Nevyhla som sa zbytočným otázkam, ktoré na chvíľu prebudili moju úzkosť, ale zvládla som to. A som na seba hrdá. A tiež som vytiahla svoje kučierky, o ktorých bolo už veľa rozhovorov. Nikdy som ich nemala rada, ale mám ich po ockovi, a preto ich treba nosiť s hrdosťou. A vlastne celá tá oslava bola nakoniec veľmi príjemným zážitkom. A som šťasná, že som sa do toho zahryzla, tak ako som si sľúbila.
Ďalšou povzbudzujúcou vecou, ktorú som dokázala urobiť, aj keď s trasúcimi sa rukami, bola zmena líšky, ktorú som mala na hlave už viac ako tri roky. No, ale osud sa do tohto môjho rozhodnutia oprel viac ako ja, a tak som  namiesto hnedej líšky dostala nie až tak ryšavú líšku. Som trochu sklamaná, ale aj rada. Ono to už tak býva.

Ah, milá kúzelná bytosť! Som šťastná. Počas týchto dní, pár vecí nabralo iný spád než som si priala, ale napriek tomu som šťastná. Mám seba. A mám Teba. A samozrejme túto malú platformu, kde Ti dávam znať, ako sa mi darí. Hmm, mohla by som to robiť častejšie, no Ty vieš, že vždy keď sa o to pokúsim, zlyhám. A tak Ti píšem aspoň takto - raz za čas. A mám to rada. A mám rada aj Teba, milá kúzelná bytosť,ktorá toto čítaš. Tento spád myšlienok. 



- All the love, Sia 
Playlist 
° Young the Giant - Cough Sirup 
° Hozier - Like Real People Do 
° Vance Joy - Mess Is Mine 
° The Lumineers - Stubborn Love 
° Vance Joy - Fire and the  Flood 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Moji "chlapci"