Milá kúzelná bytosť

mám pocit ako keby leto bolo v plnom prúde, a to som si  ešte pred chvíľou  úžívala môjmu srdcu blízke írske počasie. Dnes pre Teba nemám ani takú životnú múdrosť na aké si zvyknutá, ale prinášam Ti niečo ešte dôležitejšie. Niečo alebo skôr niekoho. 
Dlho som rozmýšľala nad všetkým čo sa vôkol mňa deje a ako to zvládam. A z nejakého dôvodu som sa vždy zastavila v jednom bode. Ten bod nazývam Ostrov priateľstva a je hlboko vpísaný vo mne. Len nedávno som sa zamýšľala nad tým, čo alebo kto robí každý môj deň krajším aj keď nado mnou je čierny mrak, ktorý sa ma drží ako klieš a nech sa snažím, ako sa snažím, nie a nie ho odohnať.
 Za slovíčkom "niekto" sa skrývajú moje milené priateľky, kamarátky, víly, sestry. Chcela by som Ti o nich povedať, čo najviac, aby si nie len Ty, ale celý svet vedel, že vesmír je plný magických bytostí. A nejakým zázrakom sa mi do života zaplietli až štyri. Neviem čím som si ich zaslúžila, ale som za ne vďačná prevďačná. 
💛
Bea, Beu, Beuška 
Krásna. Talentovaná. Inteligentná. Magická. Silná. 
To je len zrnko piesku prídavných mien, ktorými by som ju zasypala. Beu som stretla v tom najväčšiom nečase, na ktorý si spomínam. Bola ako snežienka, ktorá našla odvahu a prebojovala sa cez stále zamrznutú zem, aby ukázala svetu, že ona je tu. Priateľstvo s ňou mi do života prinieslo veľa pochopenia, lásky a sily. Nikdy som neverila, že niekto o toľko mladší, ako som ja, ma dokáže naučiť toľko vecí a pomôže mi nájsť stratenú silu. 
Delí nás takmer 200kilometrov, ale puto, ktoré máme je silnejšie než nejaká vzdialenosť. Bea je človek, s ktorým si nedokážem písať cez elektornické správy a myslím, že ani telefonát by nefungoval, no keď sa mi v schránke objaví list alebo sedím vo vlaku a čakám kým prejdú tie dve útrapné hodiny, viem, že je tam a čaká s celým zástupom slov, myšlienok a nápadov, ktoré čakajú kým sa dostanú ku mne. A niekedy slová netreba. Stačí, že sme spolu. 
Ako ti píšem tieto slová v hlave sa mi vynárajú miesta, kde všade je naše priateľstvo. Jedna zo značiek v Havířove, ktorá so sebou nesie nápis ulice Přátelství je poznačená nami. Zákutie uličky v Ostrave so stenou Before I die si nesie naše odkazy. Skokanský mostík vo Vysokých Tatrách sa tiež pýši našim priateľstvom. A všetky stormy, skalky, kríky a cesty (hlavne tie ostravské, ktoré som pokropila krvou, ďakujem ti, smog), to všetko si pamätá naše priateľstvo. A ono tu bude aj keď my už nebudeme. 

And I know, I can tell you anything
You won't judge you're just listening
💛
Nikol, pani WInchester, Van Goghová múza
Ah, Nikol. Neviem ako začať, a to sa nestáva často. Nikol mi vstúpila do môjho skromného sveta len nedávno, no mám pocit, že ju poznám viac ako len pol roka. V živote som nestretla tak "trafenú" osôbku, ako som ja, no a potom sa mi v DM zobrazila správa od Nikol. A od vtedy sa mi tam zobrazuje každý deň a ja som tak vďačná. 
Milá. Krásna. Usmievavá. Chápavá. Túžiaca po veľkých veciach. Táto mladá žena, je kus umenia, ktoré sa stratilo Goghovi alebo Monetovi. Rozumie mojej duši. Chápe večerné "rozpývanie" nad hviezdami, ktoré sa zadjú byť tak ďaleko. Píše. Píše. Píše až prepíše históriu ľudstva. Ja viem, že toto bude znieť ako Sia z iného sveta, ale to čo Ti teraz poviem, je čistá pravda, milá kúzelná bytosť.
Nikol vie aké to je zaspávať so strachom, že love soulmate nikdy nepríde, že sa radšej na to vykašlal. Vie aké je to plakať, pretože niekoho láska je taká čistá a krásna až to bolí. Vie aké je rozmýšľať nad tým či ukradnúť niekoho z pred domu je až taký závažný trestný čin, ako sa na prvý pohľad zdá. Ona rozumiem tejto časti mňa. Mojej časti posadnutej malými detailami lásky niekoho, koho príbeh je vyrozprávaný v seriály alebo medzi riadkami. Ona vie aké je to ponoriť sa do niekoho mysle a vyťažiť z toho príbeh. Mám pocit, že nie som sama v tejto časti môjho vesmíru, keď je so mnou. Je úžasná a toto priateľstvo si cením, a to veľmi.

There is nothing more truly artistic than to love people 

💛
Sarah, Saričita, Rok výroby 97
Toto priateľstvo nepotrebuje komentár. Neviem ako sme sa sem dostali, ale sme tu a to je jednoducho na Oscara. Sarah je človek, ktorý pozná každý môj nádych, čo je dosť smutné(to by boli jej slová). Má ma na krku už viac ako dvanásť rokov, a teraz si nie som istá či je to dobré alebo zlé. Pozná každú časť mňa. Všetky moje víťazstvá, prehry, tie lepšie momenty a aj tie nie až tak veselé. Za tie roky sa vo mne naučila čítať, čo jej niekdy závidím, pretože sama v sebe sa niekedy strácam. Vďaka tejto bojovnej, tvrdohlavej, usmievavej, silnej a milenej duši, mám aj social life. Prešli sme si asi všetkým a napriek tomu držíme spolu a bojujeme spolu. Môžem jej povedať čokoľvek a ona ma nepohladí, ale vypľuje na mňa pravdu, a to je niekedy presne to, čo potrebujem. Mám ju rada, pretože je sebou. A ako mávnutím čarovného prútika mi vie ukázať kým som ja, keď na to zabudnem. Musím povedať, že mnoho ľudí ju vníma negatívne, ale viem o nej svoje. Je citlivá a má krásne srdce. Záleží jej na ľuďoch a dokáže pre nich urobiť všetko. Sarah je asi môj životný partner in crime a jedného dňa mi ukradne Sunday, no na druhej strane sa jej nepodarí ukradnúť mi Dominica. Hah, viem, že sa o neho podelíme lebo to kamarátky z roku 97 robia. (práve sa smeješ♥)
We are, friends for life

Hold that, deep inside
Let this, be a drive
To survive

💛
Sofi, Sofúšik, majiteľ ruského kasína 
"Ja som zabudla, že spolu chodíme do triedy," slová, ktoré vždy znamenajú veľa. Ďakujem. Vždy bola v susednej triede, nikdy sme sa nerozprávali, a teraz mi je tak blízka až sa mi z toho točí hlava. Bude veľké klišé ak napíšem, že Sofi je člen rodiny. Je ako druhá sestra. Tri roky sme spolu takmer každý deň a po víkende máme pocit, že sme sa nevideli roky. Cez tie mračná, ktoré zvyčajne tancujú po jej tvári, je úžasná. Múdra. Talentovaná. Vtipná. Milá (ak chce). Začínať nové priateľstvá na strednej škole nikdy nebolo niečo, čo by ma ťahalo, no potom prišla Sofi, bum, a sme kamarátky. Je ten typ človeka, s ktorým si môžete ísť sadnúť na kávu a stane sa z toho vylievanie srdca, pri ktorom Ťa nebude ani tak tíšiť, ako hvoriť Ti, že najlepšiou obranou je útok. 
Bez Sofi by som bola stratená a skromne musím povedať, že ona bezo mňa asi tiež. Mala si niekedy pocit, milá kúzelná bytosť, že si s niekým naozaj prepojená? Ako keby ste si zdielali myšlienky bez slov.Pretože Sofi sa pre mňa stala takým človekom. Nie len, že ju mám rada ja, ale celá moja família ju oslavuje. Naozaj sa stala členom rodiny. 
S ňou dokážem komunikovať bez slov. Stačí jeden pohľad a obe strany vedia, čo sa deje. S ňou sa dokážem smiať celé hodiny smiechom, z ktorého sa po dlhšiej dobe rozkašlem alebo sa zabúdam nadýchnuť. S ňou je život zábavnejší a krajší. Ona je avokádo k môjmu toastu. Ona je Sofi k môjmu moravskému koláču. Ona je taška k mojim Šnúrovcom. Ona je Riptide k môjmu Santa baby.
💛
Vždy som si myslela, že soulmate má byť lover, chlapec, ktorému dám srdce. No mýlila som sa na plnej čiare. Soulmate sú tieto moje devčatá, za ktoré som vďačná celým svojím bytím.


All the love, Sia

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Moji "chlapci"